Biyografi

Sezai Karakoç

Şair, yazar, mütefekkir ve siyasetçi.

Sezai Karakoç  22 Ocak 1933’te doğmuştur ancak aynı yılın Mayıs ayında doğduğu belirtilmektedir. Sezai Karakoç , Diyarbakır’ın Ergani ilçesinde dünyaya gözlerini açtı. Çocukluğunu Ergani’de geçiren Karakoç eğitimine de Ergani ilçesinde başlamış ve 1944 yılında ilkokul eğitimini tamamlamıştır. Ortaokula Maraş ortaokulunda başlayan Sezai Karakoç burada parasız ve yatılı okudu. Lise eğitimini de farklı bir ile Gaziantep’e giderek geçirdi. Gaziantep lisesinden 1950 yılında mezun olan Karakoç, lisede Felsefe dersine ilgi duymuş ve üniversite hayatında Felsefe okumaya karar vermiştir. Ancak düşündüğü gibi olmadı, üniversite eğitimi için İstanbul’a geldi. Babası Sezai Karakoç’un ilahiyat fakültesinde okumasını istiyordu. Ancak ne kendi istediği gibi oldu ne de babasının istediği gibi oldu. Karakoç’un yatılı olan tek bölüm olan Siyasal Bilgiler fakültesini imkanları doğrultusunda eğitimine devam etmek için tercih etmesi gerekiyordu. Bu dönemde Necip Fazıl ile tanıştı ve sıkı bir dostluk yaşadılar.

Sınav sonuçları açıklanınca Sezai Karakoç, Ankara Üniversitesi Siyasal Bilgiler Fakültesi’ne başladı. 1955 yılında buranın mali şubesinden mezun oldu. Zorunlu hizmet gereği olarak Maliye Bakanlığı bünyesinde Dış Tediyeler Muvazenesi bölümünde çalışmaya başladı. Sonrasında maliye müfettişi olmaya karar veren Sezai Karakoç, müfettişlik sınavına girdi. Sınavı kazanarak müfettiş yardımcısı olarak görevine başladı.

Görevleri gereği pek çok kez Anadolu’yu gezdi. Anadolu’yu seven bir isimdi kendisi. İstanbul’da Diriliş dergisini kurdu. Siyasete atılmaya karar verdi ve Diriliş Partisi’ni kurdu. 1990 yılında kurduğu partisinin ömrü 7 yıl sürdü ve 2 seçime katılamamasından dolayı kapatıldı. Ardından 2007 yılında kapanan eski partisi üzerine yeni partisi olan Yüce Diriliş partisini kurdu. Yüce Diriliş Partisi başkanlığını halen yürütmektedir.

Önemli isimlerin Sezai Karakoç hakkında söyledikleri:

Ruhun Dirilişi beni en çok etkileyen kitaptırYirmi ciltlik peygamberler tarihine gerek yokYitik Cennet var ya.”

İsmet Özel

İlhan Berk’innesre çevrilemeyecek anlam aradığı yeni şiir kavramınayine Pazar Postası’nda çıkmışsözgelişişiirimizi götürücülerden Karakoç’un Balkon’u girer miÖlçülüiçtenefendice bir şiir olan Balkon’u gerek şiirgerek nesir yönünden kim anlamsız bulabilir?”

Attila İlhan

 “Bir anlamda İkinci Yeninin babası sayılan ve Sıkı Şairlerden ya da Sivil Şairlerden Sezai Karakoç…”

Ece Ayhan

Hızırla Kırk Saat’e destan ağırlığı taşıyaninsana bu baskıyı yapan bir roman diyeceğim gelirAsırların amacı olarak biriken bir medeniyetin iç romanıFakat bir yerde de çabuk bir deyişlebir açıklamayı da mümkün kılacağı içinbir opera.”

Cahit Zarifoğlu

Köpük şiiri dergilerde parça parça yayımlanırken bile birçok şairin ilgisini çekmişyılın en iyi şiirlerinden biri olarak övülmüştü.”

Memet Fuat

Sezai Karakoç, bizim daha önce bahsettiğimiz şiirlerinden sonra, hem ifade tarzını geliştirdihem de kendisine has derinbüyükinsicamlıgeleceği olan bir dünya kurduOnunpropaganda dolayısıyla adları çok duyulan ve haksız bir şöhrete ulaştırılan şairlerden daha üstün bir değere sahip olduğu muhakkakİlerdezaman şiir ağaçlarını silkeleyincedikkatli araştırıcıların Sezai Karakoç üzerinde duracaklarını sanıyorum.”

Mehmet Kaplan

 “Bir Sezai Karakoç vardır Sayın Cumhurbaşkanım. (…) Kendi hâlinde alçakgönüllü bir insandırama alelâde bir insan değildirMilletlerin tarihinde ancak beş yüz yıldabin yılda bir tesadüf edilen ve bu mesut tesadüfle o milletlerin kültür ve sosyal hayatlarında büyük değişikliklere sebep olan bir sanat ve fikir adamıdır oBizim sanat ve düşünce hayatımızda Mevlâna ve Yunus’tan beri eşine benzerine rastlayamadığımız bir şairbir mütefekkirdir.”

Ömer Öztürkmen

ESERLERİ:

ŞİİR: Körfez (1959), Şahdamar (1962), Hızırla Kırk Saat (1967), Sesler (1968), Taha’nın Kitabı (1968), Gül Muştusu (1969), Şiirler I (Hızırla Kırk Saat) (1974), Şiirler II (Taha’nın KitabıGül Muştusu) (1974), Şiirler III (KörfezŞahdamarSesler) (1974), Şiirler IV (Zamana Adanmış Sözler) (1975), Şiirler V (Ayinler) (1977), Şiirler VI (Leylâ ile Mecnun) (1980), Şiirler VII (Ateş Dansı) (1987), Şiirler VIII (Alınyazısı Saati) (1989), Şiirler IX (Monna Rosa) (1998), Gün Doğmadan (Bütün Şiirleri) (2000).

HİKÂYE: Hikâyeler I (Meydan Ortaya Çıktığında) (1978), Hikâyeler II (Portreler) (1982).

ELEŞTİRİ: Edebiyat Yazıları I (1982), Edebiyat Yazıları II (1986), Edebiyat Yazıları III (1996).

İNCELEME-ARAŞTIRMA: Yunus Emre (1965), Mehmet Âkif (1968), Mevlâna (1996).

TİYATRO: Piyesyer I (1982), Armağan (1997).

DÜŞÜNCE: İslâm’ın Dirilişi (1967), İslâm Toplumunun Ekonomik Strüktürü (1967), Dirilişin Çevresinde (1967), Yazılar (1967), İslâm (1967), Kıyamet Aşısı (1968), Mağara ve Işık (1969), Allah’a İnanma ve İnsanlık (1970), Ölümden Sonra Kalkış (1970), Ruhun Dirilişi (1974), Çağ ve İlham I (1974), Yitik Cennet (1976), İnsanlığın Dirilişi (1976), Diriliş Neslinin Âmentüsü (1976), Çağ ve İlham II (1977), Gündönümü (1977), Çağ ve İlham III (1980), Makamda (1980), Diriliş Muştusu (1980), Çağ ve İlham IV (1986), Düşünceler I (1986), Fizik Ötesi Açısından Ufuklar ve Daha Ötesi I (1995), Fizik Ötesi Açısından Ufuklar ve Daha Ötesi II (1995), Fizik Ötesi Açısından Ufuklar ve Daha Ötesi III (1995), Yapı Taşları ve Kaderimizin Çağrısı I (1996), Yapı Taşları ve Kaderimizin Çağrısı II (1996), Unutuş ve Hatırlayış (1996), Varolma Savaşı (1997), Düşünceler II (Kurumlar) (1997), Samanyolunda Ziyafet (2004).

GÜNLÜK YAZILARSütun I (1967), Farklar (1967), Sütun II (1969), Sûr (1975), Gün Saati (1986).

ÇEVİRİ: Batı Şiirinden (Şiir) (1976), Şiir Anıtlarından (Şiir) (1976), Çağdaş Batı Düşüncesinden (1997), Armağan (Fuzûlî’nin Hadîkat’üs-Suadâ’sından uyarlama) (1997).

RÖPORTAJ: Tarihin Yol Ağzında (1996).

Bunlar da hoşunuza gidebilir...

Bir cevap yazın

E-posta hesabınız yayımlanmayacak. Gerekli alanlar * ile işaretlenmişlerdir